spra-tum-mer-nato
spra-tun-mato

Kat sini jangan nakal-nakal, saya ketua badar~ aip!



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. "Akal diberi utk berfikir. Yakinlah bahawa Allah sentiasa ada untuk hamba-Nya tika susah dan senang"-Nursyafawani,17


Macam nak komen je



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


Hmm..... hostel life... maybe?

Assalamualaikum semua :) Whats up yow?! Eh.... apa khabar? Sihat? Saya ni alhamdulillah sihat. Masih boleh menekan-nekan keyboard ni, boleh lompat-lompat, boleh jenjalan lagi. Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah :) Syukur kepada-Mu ya Allah. Kesihatan jugak rezeki daripada Allah, maka bersyukurlah kalau korang still boleh berjalan, bercakap, melihat dan semualah. Hmm cer bayangkan tak boleh bercakap? Acane nak baca al-Quran? Pastu Allah tarik nikmat utk kita melihat... Acane kite nak nampak tikar sejadah? Acane kita nak pegi surau/masjid? Ah paling senang, cane nak pegi toilet?(kalau dok sensorang ah) Then, Allah lumpuhkan badan kita.. Acane lak kita nak solat dengan selesa dan sempurna? Hmmm... cer muhasabah diri balik, tanya kat diri kita balik, kita ni sebahagian daripada orang yg bersyukur ke tidak ^^ Hohoho maap ler mukadimah panjang bebenor :>

Okay, back to title balik... hahaha tajuk saya agak bosan lah. Sebenarnya saya cuma nak ckp yang saya dah hampir setahun dekat asrama. Yey........ errr.......em..... *krik krik krik* Hahaaaa sorry v.v Dan selama setahun saya kat asrama macam-macam aktiviti dan pengalaman saya alami. Reaction saya bila dok asrama>>> Saya cam "Ooooooo cemni ke asrama?"- Bulan pertama.... "Hmmm.... rasa cam nyesal lak dok asrama"-bulan kedua hingga tiga.... "Hmmmm.........hmm.........hmmmmm......." -cam takde perasan lak sampai bulan ke-4... Cer bayangkan bulan ke-5? Hahaha itu lain cerita lah.

Hmm saya nak citer pasal kelas lak. Saya kelas 4 Mekanikal 1. *cough* Bakal engineer ni~ Hehehehehe okay maap terlebih pulok u.u Dalam kelas saya tu ada.....*kira jap*..............Hmm 30 orang. 7 perempuan dan 23 lelaki. :() Om my ged!!!!!!!!!!!! 23 orang lelaki? yes!! TO BE HONEST, saya sangat tak selesa dok dalam kelas saya tu. Hergh!! And the problem is I DON'T KNOW WHY I DON'T COMFORTABLE WITH IT. SeriezzzzzzzzzzzZzZzZZZZZZZZZZZZzzzz ha amek kau! Saya tak selesa langsung. Cam semua gerak geri saya diperhatikan even diorang tak perhatikan.......kot. Hmm ibu cakap "Mungkin sebelum ni wani sekolah perempuan, jadi nak buat ape pun boleh. Nak jerit, nak angkat kain, tepok tampar, tido ternganga, gelak besar-besar ke ape ke an. Perempuan dgn perempuan apa kesah......" Hmm mungkin ibu betul. Saya dulu sekolah tks. Tau? Tak tau? Takyah tau lerr....

Hmmmmm sejak masuk sekolah campur ni kan... soalan yg pasti ditanya oleh rakan ialah "Weh, dah jumpe jejaka idaman?" "Wani, lelaki sape yg bertuah tu?" "Hensem-hensem tak kat situ?" "Kau suke sape sekarang?" and me like 'Hoi! Keje aku belajar bukan carik jodoh!" "Takde sape derrr" "Ah! Takde keje aku nak tgk sorang-sorang punya muke derrr kak oi" "suke SPM!" Hmmm macam macam kawan saya tu -.-' Tapi crush tu ade lerrr hahaaahahahahahahahahahahaahahahahaha *cough* sorry ^^ Hmmm semua story yg cam hangat diperkatakan semua saya citer kat mak saya :) Ha.. nak citer lah kan. Sebenarnya, lingkungan umur enam belas ke tujuh belas sangatlah tidak sesuai untuk bercouple. Bercinta boleh sebab itu melibatkan perasaan. Couple perbuatan so tak boleh. Haram! Hmph! :) Saya? Bercinta? Huishhhh manado! Ok dah dah dah tutup pasal cinta cintu cinte cinto semua ni. Cinta ni sebenarnya lebih nikmat selepas kahwin tau kengkawan? Serious talk :) Bagi peminat gegila novel or sesapa pernah selak selak novel cinta cinta melayu kan, mostly banyak kena kahwin paksa? Memula bapak punya benci mcm nak tampo tampo je, then lama lama suka kan? :)  Hehehe okay dah dah tutup kes cinta -.-

Then, asrama pulak superb best gila aku ckp haaa ambik ko! Sebab? Banyak sebab :) Yang paling terutamanya ialah kawan-kawan. Truly, I cant imagine bila dah habis SPM nanti. Yelah, memasing nanti dah buat haluan sendiri. Tah contact lagi ke tidak.. Saya rasa macam satu dorm and asrama tu family :( Especially budak dorm lah. Nak sebut sensorang ramai bebeno. Ada 19 orang.. Sekatil dgn diorang, kongsi sudu sesama, kongsi pinggan, cawan, kongsi cerita, tidur sebantal, then kalau bawak lauk letak tetengah alam tu then makan macam kenduri, bapak ah syok!... Semua buat sesama! Outing haram bagai. Ya Allah, i cant imagine if they're not right by my side. Sekarang takde ah rasa sangat sedihnya. Tahun depan jumpa lagi(yay!)....Then, jumpa perangai yg berbeza-beza...Ada yg manja ;) Ada yg hardcore, ada yg suka berpuitis, ada yg baran, ada yg kedekut, ada yg hyperactive (ya Allah :D), ada yg suka ckp menjerit, ada yg stok segala stok(itu saya!) and macam-macam lah!!!!! Love them to the moon and back <3889872387282

Alhamdulillah, saya syukur dengan kehidupan macam ni. Syukur sangat ya Allah. Walaupun kadang-kadang ada yg pahit, tulah yg mengajar erti kehidupan yang sebenar. Allah Maha Mengetahui. Allah lebih tahu tentang diri saya daripada saya. Allah tahu kelemahan saya dan Allah tahu kekuatan saya :) Allah juga Maha Adil, mungkin sekarang hidup saya celaru, banyak timpa masalah, selalu kena bash and mcm mcm lah. Tapi, ada pelangi disebalik hujan :) Insya-Allah, setiap yang berlaku ada hikmahnya. Kita kena letak kepercayaan pada Allah sepenuhnya. Takleh half half. Kalau nak half half pegi Kenny Rogers sinun......Kalau kita tak percaya Allah, kita boleh mensyirikkan Allah secara sembunyi, syirik khafi namanya :) Syirik secara sembunyi(tidak terang-terangan) or kata lain tak nampak. Kita tak meletakkan Allah secara mutlak dalam hati kita. Balik, masuk bilik, pegi cek akidah semula. Insya-Allah, dipermudahkan. Allah Maha Penyayang, masih sempat utk kita bertaubat. Tapi ingat, mati tak tunggu kita, kita yang tunggu ajal. Cepat cepat istighfar! Insya-Allah, Allah kan Maha Pengampun? Jangan lupa tu ;)

Maaflah kalau ada lari tajuk sikit. Lewl. Excited bona katakan :p

Here some wise words I want to share to all of you :)

"Usah berjanji semasa gembira, usah beri maklumbalas semasa anda marah, usah buat keputusan ketika anda sedang sedih."

"Merasakan diri lemah adalah titik untuk memajukan diri ."

"Dosa boleh dihapuskan dengan taubat. Pahala boleh hilang dengan riak."

"Ingatlah wahai wanita, Rasulullah menangis kerana kalian, kebanyakan kalian adalah penghuni neraka. Allahumma solli a'la sayyidina muhammad."

"Jangan bandingkan antara dia yang dulu dan yang sekarang. Semua orang mampu berubah. Mampu berhijrah ke jalan Allah."

Alhamdulillah, That's for today :) I'll share others if Im free :) dan maaf kalau ada wrong spelling :0



Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!
Love, -W