spra-tum-mer-nato
spra-tun-mato

Kat sini jangan nakal-nakal, saya ketua badar~ aip!



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. "Akal diberi utk berfikir. Yakinlah bahawa Allah sentiasa ada untuk hamba-Nya tika susah dan senang"-Nursyafawani,17


Macam nak komen je



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


Sekian

Assalamualaikum! Ya Allah lamanya tak hapdet blog ni. Hahaha al-maklum aku tahun ni SPM katako. Hm, busy. Lagipun aku duduk hostel. Balik pun 3 minggu sekali. Manalah ada masa hadap blog ni then update. Ikutkan hati yg suci(eww) ni nak je update hari-hari, setiap masa, setiap yg berlaku. Tapi kena effort sikitlah kan. Kena bukak laptop the log in and bla bla bla *sigh*


 Alhamdulillah, aku sihat dan bertambah sihat gitcheww haha banyak benda jadi sebenarnya, nak cerita tapi banyak sangat. Hm, acano tu. Baru-baru ni ada benda jadi.....iaitu...............kakak aku kahwin! Alhamdulillah dengan sekali lafaz, Abang Epul((Shaiful Omar)) sah jadi suami kakak aku Nadirah. Syukur Allah permudahkan segalanya. Everything berjalan lancar seperti yg dirancangkan. Alhamdulillah :> So, here some pictures;


 
























Itu je mampu buat tatapan sementara. Lol! Sorry for the selfie, i cant help it ceh... Yang turqoise tu belah lelaki, orange belah perempuan which is belah aku lah gitcheww. Dewannya simple je takde mcm Che Ta punya dewan ke pe. As long as dapat bersanding dan tujuan walimatul urus ini utk menghebahkan si pengatin dah kahwin. So, takde lah fitnah ke apa. Nauzubillah minta dijauh kan, in shaa Allah :) Itu je. Okay ucapan utk si pengatin. Hehehehe


To Kakak & Abg Epul; 

Wani, adikmu cewah goli den. Nak ucapkan selama pengatin baru. Barulah jugak even dah beberapa hari berlalu kan. Moga kekal hingga akhir hayat. Moga Allah memberkati perkahwinan kakak & abg Epul, moga sentiasa dibawah perlindugan yang Maha Esa dan semoga bahagia hingga akhir hayat kakak & abg epul. Dapat anak copek copek hehehe nak anak comel tatap gambar baby cecomel! hihihihi 


Selain perkahwinan ni, aku akan balik asrama tak lama lagi! yey! -.- Ya Allah! Kemalasannya hanya Allah yang tahu. SPM cepatlah habis. Nak balik asrama, nak lepak dengan kengkawan tapi taknak belajar please? Hmm nak menghadap muka DIA lagi! Ya Allah, sumpah tak nak! Minta Allah tak bagi aku bertembung dengan dia. Ugh so, Trial and SPM is around the corner. Aku nak minta maaf kalau ada salah silap, doakan aku berjaya dunia akhirat dan doakan aku dapat keputusan yg cemerlang dalam setiap peperiksaan yg aku akan hadapi. In shaa Allah. Doa anda amat dihargai. Hihi

So, untuk harini sahaja. Im just excited about my sister wedding and others. Lagipun aku dah lama tak update blog ni. Last update tahun lepas bulan 11. Lama tu hehehehe

 Everything dah tukar :) nama dia dah takda, gambo dia semua dah delete. I have to move on. 

Bak kata Izz "Kalau dia boleh lupakan kau secepat itu, kenapa kau tak boleh? Dia manusia, kau pun manusia. Ummi mesti boleh! Biarkan dia, respect keputusan dia. Satu hari dia akan menyesal. Dia akan rasa kosong. Let him be, sekarang kau buat apa yg kau buat selalu. Lepak dengan Crow Zero, lepak dengan aku, lepak dengan budak lain. Jangan tunjuk yang kau lemah! I know my ummi can do it! <3 <3" 

Yes, I can. Buat apa kita kenangkan orang yg tak pernah hargai kita kan? Buat apa nak rindu orang yang tak pernah sesekali pun ambik kisah pasal kita kan? So wake up & teruskan hidup. Keluar dari awan mendung dan mula mencari mentari. Ramai lagi yg akan hargai kita kat luar sana ;) Jangan sedih, Allah ada. Allah akan hadirkan seseorang yg lebih layak daripada dia, yang lebih menghargai kita drpd dia. Allah tak akan biarkan hamba-Nya bersedih ^-^ In shaa Allah. Tanamkan "Innallaha ma'ana" diminda. Sematkan didada! 

Kata Izz lagi "Belajar dari kesilapan. Anggap semua ni ujian dari Allah. Syukur Allah bagi ujian ni time cuti, kalau sekolah haritu? Maun kau punya result mid year teruk! Allah nak tunjuk yg cinta ni lagho, Allah nak kau belajar, Allah nak kau utamakan ilmu, Allah nak kau berjaya, Allah tak nak kau lalai, Allah tak kau hayut dengan cinta yg sia-sia. Allah sayang kau. Allah tak nak kau salahkan takdir bila kau gagal nanti. Allah nak kau selalu ingat dia. Allah nak kau dpt result 10A+ dalam SPM nanti, Allah tak nak kau kecewa dengan cinta yg mcm ni sekali lagi. Allah nak kau ambik iktibar dari smeua ni. Ingat, u can do it ummi!" 

Alhamdulillah untuk semua ni. Cewah! Mentang-mentang heart-broken, ayat jenjiwang semua keluar hahahaha kata kata dari saya pula, Don't ever ever & never falls to fast on someone. Seriously. Kenal betul-betul, kenal isi hati memasing dulu, then u can go further. Don't ever put your hopes too high. Tinggi harapan, banyak kekecewaan. So, solution untuk semua ini ialah, jangan bercinta. Ha, senang kan? Cari cinta yang utama iaitu CINTA ALLAH. Yes, aku bukan sesiapa tapi apa salahnya kita cuba perbaiki diri, muhasabah diri, cermin diri. Dimana kedudukan kita disisi Allah :) 

So, bye for now and semoga yang membaca ni berada dibawah perlindungan Allah Yang Maha Agung, dan sentiasa dilimpahi rahmat dan mendapat keberkatan Allah selamanya. Allahumma amin ^-^

Rabbiyassir wala tu'assir ya karim
Love- W